donderdag 26 januari 2012

IN MEMORIAM GERARD DE V.






IR.GERARDUS TITUS ANNE DE V.
1952-2008




Ter nagedachtenis, geschreven door zijn zus T:

Toen jij geboren werd had je vier broers en drie  zussen boven je in de leeftijd van één tot en met twaalf jaar. Na jou kwamen er nog een broertje en twee zusjes bij. Je hebt je vader en moeder altijd op handen gedragen en bent altijd trots op je afkomst geweest. Je hield van deze omgeving en de vrijheid van de natuur om je heen. Waar je in je leven ook naar toe gezonden werd voor je werk, je zorgde er altijd voor dat je een tijdje bij een boer kon werken en tijd had om in de natuur te zijn.

Als kind viel je op door je goede voetbalspel en één van je ooms vond dat je bij Heerenveen moest gaan trainen. Maar dat wilde je niet. Je bepaalde zelf wel wat goed of slecht voor je was. Je was de dirigent van je eigen leven en stelde altijd je eigen grenzen vast.

Op de middelbare school ontpopte je je als de jongen die op een witte fiets  en later op een Puch reed, lang haar had en opviel door zijn muziek- en keldingkeuze.
Je hoorde bij de jongeren in de familie en in je studententijd maakte je de overgang mee van de traditionele maatschappij naar een meer open samenleving. Je deed daar volop aan mee in Wageningen, je demonstreerde en zat in talrijke alternatieve werkgroepen. Je sloot je studie af met een reis dwars door Zuid-Amerika met als hoogtepunt een verblijf bij indianen in het Amazonegebied.

Het patroon van een uitdaging zoeken, kennis maken met andere culturen, vrienden maken en groeien in persoonlijke ervaringen bleef je in je leven herhalen. Je deelde deze rijkdom met anderen.

Het Ministerie van LNV werd je werkgever en gaf je de mogelijkheid om dit patroon voort te zetten. Telkens zette je je weer voor de volle honderd procent in voor je inernationale carriere. Je leerde de taal van het land, zo sprak je vloeiend 6 vreemde talen [Engels, Frans, Duits, Spaans, Portugees en Italiaans] en maakte je je de beginselen van het Japans, Servisch en Arabisch eigen. Je was onafhankelijk en ambitieus. Dit maakte je tot een topambtenaar die in staat was ingewikkelde vraagstukken tot op de bodem uit te zoeken. Daarna lukte het je om deze voor anderen op een eenvoudige manier te verklaren. Je was op een constructieve manier kritisch. Het enthousiasme dat je aan de dag legde in je werk heeft veel mensen geïnspireeerd.

Je deelde je successen altijd met je familie en vrienden.
Zij waren altijd welkom, waar ook ter wereld en je rol als gastheer was niet te evenaren. Je vrienden en familie voelden zich geborgen en veilig bij je. Je creëerde altijd een droomwoonplek. Maar dit nest mocht niet ten koste gaan van je individuele vrijheid. Deze vrijheid was cruciaal voor je voor het aangaan van vriendschappen en meer intieme relaties.

Je leven, lieve G. was te kort in jaren, maar je hebt een lange bijzondere weg afgelegd. Je hebt alles gedaan wat in je vermogen lag. Ook tijdens je ziekbed, in je laatste maanden, heb je je gedragen als een dappere krijger.

Het zijn vooral je optimisme, je sportieve kracht, je charisma, je innemendheid, je liefde, je goede raad en je zorgzaamheid die ons tot voorbeeld zijn en ons altijd bij zullen blijven.

De schalksheid in je ogen zullen we missen en ook je kwinkslagen.

Onze gedachten zullen altijd bij je zijn.




























































jouw schrijvens houden me scherp zei de V
onze thema's van fuji en varkensvleesexport,zand en hitte en uiteraard cultuur en gekte hadden te maken met onze opdrachten, verlangens en verblijfslocaties....hier nog wat laatste proeven, waarschijnlijk heeft hij de laatsten van november door zijn ziekte niet meer kunnen lezen


02 10 2007 'STOFWOLKEN':

V
dat jij niet meer luistert en terugblaft of blaast naar je 'baas' en secretaressen
maar gewoon doet en doet wat je doen moet
omdat zij het allang niet meer weten
etc prima
het lijkt me een welverdiend recht
maar je moet wel naar lustra luisteren: hij wil niet meer getergd worden
door die zandwolken van reclamezuilen op hotmail
dus voortaan
gmail
comprendo?
als ik nou echt die oprotpremie krijg
gaat er een bike en matras gevuld met gedroogde boerenkool 
in de L300 en kan ik via Turkye en Syrie en Saudi Arabia volgens mij
wel zon beetje over asfalt naar je toekomen
ook diesel genoeg lijkt me
maar hoe krijgen we alles de trap op
toch nog eens mount Fuji in de woestijn?
eh ik wil wel terug met een vulling van dat witte spul van de overburen
in Afghanistan- ik heb pijnstillers nodig-
nou ja wat van die troep wat er in die tarwebollen op steeltjes zit wat
de Hollanders daar nu aan de boeren proberen te leren telen
in de strijd tussen goed en kwaad en god en allah
grote groeten
________________________________________________________________________

02 10 2007 'P AATJE':

0435??????
bedoel je dat je daarmee over de snelweg scheurt 
van Abu Dhabi naar de oase van Emir Mitsu Bi Shi?
wie betaalt jouw benzine?
verkoop je nu karnemelk?
weet je wat hijsen is en een hijs verkopen?
ben jij wel naar school geweest en dan lopend op blote voeten?
was je voor de oorlog al weg van en met je driewielhummertje?
kun je wel tellen en telen nummer  .............
dan ben je mijn vriend
haije


_______________________________________________________________________

beste,
je schrijfsels te lezen zijn mooie momenten in de drukte. Het zet me even stil. 

Ik lees ze overnieuw en kan er van genieten. Die man kan echt leuk en goed schrijven denk ik steeds.
Vrijdag kom ik bij  je op de koffie.
 Groet, O
05 10 2007 'ZELFBINDING':

leuk he
je psychiater tot rust brengen
ik noem me wel eens
emeritus imitator:
eindelijk mezelf zijn
of buitengewoon hoogleraar buitenpsych....
de onbevoegdheid buiten beschouwing gelaten
al die emeritus eminenties en excellenties
die nooit meer rust krijgen of kunnen kopen
kunnen gratis bij mij terecht..incognito
ik wil geen kleerkasten op de trap
en story en sbs 6 en zo
ik had vroeger ook wel eens zon fantasie;
met het witte busje naar Den Haag
BVB en CVA ophalen aan de achterdeur
de hele blauwe colonne vol gas de poort uit
de paparazzi er achter aan
en wij terug naar frl in de bakkerskar..
nou mensen ga maar eens een keer echt ongestoord rotzooien met elkaar
helpt ook tegen depressies...
ik ga de reed wel even onderhouden...
tsja

________________________________________________________________________





04 10 2007 'ZELFBINDING':


besten
dit is ter inzage met vraag

[ik luister nog steeds naar mijn moeder en die verzucht maar steeds
"dat kun je toch niet van ze vragen, ze hebben het druk, ze werken, hebben een eigen leven....'
tsja
je kunt ook elkaar eens mailen en vragen wie wie is en hoe druk en waar werk en zo
als je niet begrijpt wat ik bedoel, beoog, beziel..
probeer het eens
de eerste die het durft
mag gratis met mij een fietstocht maken naar mijn plekje zonsopgang tussen Assen en Rolde, ik zorg voor koffie, brood en zo, de natuur zorgt voor de rest en rust
quality time man!!!!!!


zo mogelijk commentaar&critiek,
creatieve aanvullingen enzovoort

het is niet verplicht

geheel vrijblijvend
in je eigen tijd
doe maar rustig aan
slaap maar uit

ik doe de gekte wel
jullie je eigen leven
samen komen we er wel uit
tenslotte moeten we toch door hetzelfde poortje aan het eind?

vriendelijke  groeten van haije

_______________________________________________________________________

06 10 2007 'zand@oorlog.nl':


nooit meer oorlog
 hoorde ik van jongs af aan en zag helaas om mij heen alleen maar weer en meer oorlog...
en toch maar volhouden dat het ooit wel op zou houden, dan moet je wel christelijk worden
zitten jammeren langs de weg en de poort totdat het paradijs opengaat
en dan niet binnen mogen omdat je het wachtwoord bent vergeten
'heb je wel geleefd'
gatver
dus haije alleen het land in..
weet jij nog van voor de oorlog en in de oorlog en hoe iedereen zo dapper was en honger geleden en  
heel nederland nu weer in het verzet...
en alle dagen nationale rouw omdat er nu alweer een is gevallen voor het vaderland in Papaverwegistan
tsja
net even anders dan zon levensechte 'game' achter de computer...
[]
heb je nou nog niet genoeg om te retireren naar een ongestoord gebied met mij als butler?   
[]of wordt jij met opzet in het buitengebied gestationeerd voor de laatste oorlog
pas jij in zon bult van een kameel?
dan weet ik wel een smal paadje
om ongezien weg te komen
met zn beiden
haije
zullen we ergens 
eens een boom opzetten
wie heeft
de grootste...
schep                 
_________________________________________________________________

09 10 2007 'TOEN WAREN ER NOG VIJF':


kopje en knopje kwijt?



de trein komt net een beetje op stoom

het sist wat en piept



en o jee

iedereen direct aan de noodrem

of gauw door de noodruit naar buiten springen



er is toch zon rits kinderverjes 



net als in de film

busje komt zo

kleutertjes op een hek
zon
aftelversje
en toen waren er nog...

wil je niet lezen en meedenken
dan zit er altijd een knopje deleten 

enzo voort of vort 

okeeee dan
je kan nu nog uitstappen

gewoon een korte mail

dan is het 
begrepen over en sluiten


_________________________________________________________


06 10 2007 'KAMELIKAZE':



vriend G.


ruik je of rook je alleen camel?
mijn psychiater zit 1hoog in zon modern hightech gebouw gebouwd van GGZdollars
[en dus ook jouw premie]
alles geregeld per computer en alles draait voortdurend vast en dol
een gekkenhuis met al die zonneschermen die bij elk wolkje weer omhooggaan
ach
nu dus zon mobiel airco op zn kamer
als dat ding loeit tijdens de zitting
voel ik me net in een zandstorm terecht komen
op Schier dan he
puzzel
wie gaat er het eerst springen
als alles te hoog oploopt
hij jij of ik
jij? controleer goed of je in een zwembad terecht komt
op een dadel palm
of een kudde kamelen
of in de groencontainer
grote kans dat je 't overleeft
mocht het toch tot een dwarslaesie komen
eis dan dat ik je persoonlijk begeleider wordt..
beide wil je van je leven niet en ik ook niet dus dan maar niet
hij? is lang
dus een zelfmoord poging
wordt hem niet
kwalijk genomen of vernomen
even een luchtje scheppen
toch?
nu iets ernstigers:
wat moet je doen als een patient/client sterk verbeterd?
inleveren
zorguren in kwantiteit en kwaliteit
probleem
niet gewend
dus raakt men beledigd
doen we het niet goed?
nederlands zorglogica?
het ging toch beter?
dus kan je maar beter zorgen dat je alvast iets bedenkt dat jij daar sterk aan bijgedragen hebt, verpleegkundig gediplomeerde met tig vervolgcursussen.
als ik zo sterk wordt dat ik weer een bezem kan vasthoden
moet ik hier weer een zwijnestal gaan uitvegen
cf bolland?
mij niet gezien
ik leer van mijn fouten
veel zorgverleners niet
maak jij je dus maar geen zorgen
en blijf lachen!
je haije

11 10 2007 'ALLE KAMELEN DE GROETEN':



G.

blijf lezen

luisteren

kijken

lachen



haije?

die redt zich wel

dat weet jij veel beter dan de rest

maar dat willen ze hier niet leren

aksepteer dus ook geen paniekmails

in de trant van "hoe zit dat toch met haije"

maar goed

degene die afhaakt krijgt ook geen mooie plaatjes meer

even technisch:
die fotobijlagen zijn die niet te groot voor de mail
qua mb en pixels en bestandsformatie
etc
hoe wil jij ze?
ook de groeten van lustra
mij virtual dog

liefs haije
___________________________________________________________-______

14 10 2007 'LüBECK, BUXTEHUDE EN BACH'

lieve vriend
13 december 2007
wordt een zwarte dag voor mij
DAG VAN DE GGZ
ik wil, MOET dan even het land uit
heb wat belastingteruggave gehad
maar geen nood ik bedoel schrik niet
een tripje naar Abu Dhabi
zit er niet in
ik wil naar Lubeck, vlak boven Hamburg
alwaar Dietrich Buxtehude 300 jaar geleden overleed
reden tot veel gedoe daar met concerten enzovoort
de jonge Johann Sebastian Bach
liep 400 km van Arnstad naar Lubeck
om deze meester te horen en er iets van te leren
Assen Lubeck is ook zon 400 km
maar ik ga niet lopen
ik ben niet gek toch
maar wel op de muziek van beide grootmeesters
dus ik informeer nu wat over de reis en verblijf mogelijkheden
mocht je in de buurt zijn
zin in een uitstapje naar de achterkant
van de stad en de muziek?
ga dan met me op avontuur
ieder betaalt op eigen wijze
ik wil absoluut niet op kouw kosten post
denk er alvast maar over na
lieve groten haije

________________________________________________________________

17 10 2007 'ZAND,ZEE,ZON EN NOTEN':

beste ir zandstra

ploeter je nog een beetje door

sterke V.



zoals je weet bekijk ik ook graag alles van de achterkant, behalve jouw kont.

[van Japan heb ik nog een koffer met everyday life in Tokio en verre omstreken voor je klaarliggen]



ik wil kleiner gaan wonen

alvast in een seniorenwoninkje in een rustig straatje

wordt aan gewerkt



alles gaat voor niets de deur uit



in principe is om 13 december alleen even de grens over geen probleem
met het boemeltje van Groningen naar Leer
met de bus naar Ter Apel en dan kan je vandaaruit ook bussen of fiets huren
etc
ik ga een rijvaardigheidstest afleggen, na jaren medicijngebruik en zeer weinig rijden
vind ik dat wel verstandig
[maar dat mag alleen jij weten want ze verklaren je
hier direct voor gek als je zoets vrijwillig en op eigen kosten doet]
zodat ik ook een klein busje kan huren,
matras en fiets erin en het duitse hochmoor of emsland etc bekijken
die megagekte van die cruiseboten op de Ems wil ook wel eens observeren
Meyerwarft?
van Delfzijl naar Emden moet ook nog eens

kortom genoeg mogelijkheden om binnen het budget
van € 700 belastingteruggave een leuk uitje te toeren en voeren

mocht je toch opeens uit de lucht komen vallen
dan mag je mee in het busje, om de beurt rijden en niet alsmaar
die zelfmoordautobahn
als je comfortabel wil slapen
slaap ik wel in het busje op de parkplatz van je hotel
ongezien

tenslotte
Lubeck en omgeving heeft natuurlijk ook last van festivalgekte
hou ik niet van ook al is het nog zo klassiek.

maar ik wil dan wel eventueel bij een volgend
langer verblijf in Nederland in bijv het voorjaar
die trip maken met jou

Bach had ook oneindig veel geduld
hij liep naar Lubeck [400km]
mocht twee weken weg van zijn bazen, die opgeblazen kerkvoogden waar hij altijd al ruzie mee had
bleef twee maanden geboeid door Buxtehude, diens kunde etc
dikke bonje bij terugkomst

en dan in huize Bach ook al die soms hoogbegaafde kinderen
[vooral Wilhelm Friedemann en Carl Phillip Emanuel]
leren luisteren en spelen en zo
oneindige rust moet die man in zijn gemoed gehad hebben
en dan alsmaar weer die gespeelde nederigheid tov de stads en kerkvoogden en fursten enzovoort
wordt vervolgd
lieve en dan maar koude groeten[14 

_______________________________________________________________________

18 10 2007 'SLEUTELEN EN STOMEN':


vriend de Zweter van 22 hoog
hoeveel treden nog naar de bovenste sport?
jarenlang op een zijspoor wat wel leek op een dood spoor
beetje sleutelen door bevoegden en onbevoegden
en zie het treintje komt weer wat op stoom
beetje piep en beetje sis
en vrijwel de hele goegemeente direct aan de noodrem
nou mensen ik sta nu nog stil maar ik wel een reisje maken
dus we gaan eerst een rijvaardigheidsproef doen..
je kunt nog naar de overkant waar de traumatrein al gereed staat voor een goed verzorgde en verzekerde vakantie naar de achtbaan of raftbaan of paragliding...
de inflatie van begrippen en termen treft ook de zorg
GGZ is een bedrijf... een zorginstelling....clienten
ik wijs mensen er nu nog wel op dat het van oorsprong wel een ziekenhuis is waar dan geprobeerd wordt je beter te maken als patient etc
etc
waarom ben je dan zo verbaasd
dat als haije weer wat beter wordt...
waarom ben je niet blij en vraag je je niet af wat JE ERAAN BIJGEDRAGEN HEBT
OF TWIJFEL JE.....
zorguren inleveren?

dus kleigroeten van haije en wv


____________________________________________________________

24 10 2007 'VARKENSBENDE'

kamel



opeens vliegen ze voor me

maar nog steeds mag ik het land niet uit

ik moet het bos in als dikkerd

dan mag jij het land niet meer in



koop een atol

dan bouwen we samen hutten en prauwen

etc



ik ben terug van 102 naar 87 [kg]

kan jij ook zo hard

lustra
_________________________________________________________________


25 10 2007 'ZELFBINDINGSCONTRACT EN WIJ N WATER'

g
er is nog hoop voor ons:
NRC 23 okt p 16\
'"OPWARMING AARDE JAAGT WIJNBOEREN DE BERGEN IN"
verkoop snel je erfdeelland aan de Linde
en koop een hacienda in de spaanse dortebergen
je wou dat toch zo graag als laatste station
ESPANA
of vergis ik me dan?
h
________________________________________________________--_________________



g
ze werken nu echt hard voor me
ik heb hier en daar al gedreigd dat als ze het er toch weer op aan laten komen
ik zoveel stennis ga maken dat ze me moeten doodschieten
niet op de vlucht in de rug maar...
ik weet inmiddels door alle observatie tijdens de arrestatie en overbrengprocedures
enz hoe je een nerveus agentje het pistool uit de holster kunt schoppen etc
MAAR DAT GA IK DUS NIET DOEN
ik neem aan dat jij ook wel vaak hebt moeten bluffen tegen je zin in om je zin te krijgen
ik wordt echt sterker en stabieler en ik kan dan ook nog rustig blijven als ze me toch weer proberen te jennen

____________________________________________________________________________

01 11 2007 'ZUUR'

een goede boer verzuurt alleen zijn kuil en niet zijn maag
ik kan meer water bij de wijn doen dan jij ooit in je leven bij recepties kan verstouwen
je lustra
______________________________________________________________________

08 11 2007 'ARCHIEF'

G

een leuke opmaak in de Trouw laatst

zoiets als een kameel met drie bulten

gevuld met Hollands Water



opiumoorlog          

tegen de Taliban

de Verdieping





Harry Potter is

christelijk epos

Religie&filosofie


Geld maakt
gelukkiger
de donderdagGids

heb je al een laatste stek gevonden of blijf je ook reizen net als ik?
liefs Haije

_________________________________________________________________________


09 11 2007 ' KOPPEN SNEL TEGEN ELKAAR'
G
als die ezels en kamelen en zwijnen jouw kant op komen
is dat niet mijn schuld
ik kan al die reisjes niet aan een ander voorschieten
ze hebben het zelf verdiend
haije
blijf lachen
HET GAAT MIJ WERKELIJK BETER
NIEUWE MEDICATIE, AFGEVALLEN , STERKER GEWORDEN ENZ
__________________________________________________________________________
10 11 2007 ' TWEE BULTEN'
G


zegt de ene bult tegen de andere
zullen we samen een hoge hooiberg worden
misschien worden we toch nog beiden zestig
en dat is geen wonder
maar weer eens hard werken van mijn kant geweest
binnenkort mail ik je weer eens wat nette brieven:
het kan
ik ben niet meer zo aggressief en cynisch
en toch keihard als een verse zachte potkleikogel
je haije met een vleugje lustra



__________________________________________________________________________
14 11 2007 'BULT GOUD'

g

heb op de afdeling een goeie compaan gevonden
we praten plat gronings
dut mie n bult goud
verder regelt lustra alles en heb ik wat rust
t gaat redelijk goed
ben rustig maar wel scherp zonder de boosheid van eerdere  periodes
Platform Palliatieve Psychiatrie
gaat er komen
liefs haije

______________________________________________________________________________

19 11 2007 'ZWIJNEKAMMEN DE BERGRUG OP'

beste ingenieur
werkt die vetsmelterij op 22 hoog goed voor of tegen je buikje
je stuift toch hopelijk niet met een suv ongevraagd oases binnen
ik weet ook niet meer waar heen te gaan
ik heb geen geld om het ver te zoeken
daarom vind je mij toch maar steeds weer
op die vroegere driften tussen Assen Oost en Rolde
misschien dat zon trekker van het botanisch natuurbeheer
van een firma uit Cornjum die hier de natte graslanden maait voor het Drentse Aa gebied
me nog eens te pletter kan pletten
wv v haije

_________________________________________________________________
21 11 2007 'KUILEN VALLEN OPSTAAN BULTEN':

grote vriend
dat maakt toch elke boerenjongen mee
ik ben blij me nog altijd een Friese boerenkleinzoon te kunnen noemen
maar vind eigenlijk nergens nog wat
boerenswaardig
in
Holland
nu weer een beetje stratego spelen met getituleerden
pokeren?
overigens begint de Depakine te werken vermoed ik
rustiger gemoed, rustiger schrijven
helaas werkt het niet tegen een terugval in een depressie
als de heren en de weren een beetje meewerken is het mogelijk deze winter of nog langer depressievrij te blijven
hou je wat te lezen over van lustra
lieve groeten haije
_______________________________________________________________________________



28 11 2007 'BEGRAVEN':

beste
dank voor de actuele informatie betreffende overlopende depots.
wat is de verjaringstermijn van een misdaad tav het opgraven?
worden wij binnenkort gedwongen alles terug te storten te B te L te FLD?
ik vind wel dat jij dan recht heb op die ene complete pot Ge4 en die soeplepel
binnenkort schrijf ik nog wel eens een lustriaans gemeen stukje
te beginnen bij  1992
een verjaringstermijn van 15 lijkt me redelijk
1993 was het feest voor de archeologen op B
maar werd mijn toekomstperspectief ernstig aangetast.
ik hou een en ander wel onder ons
ik ga niet weer publiekelijk de beerpot
op- of begraven
lieve groeten Haije

__________________________________________________________________________

04 03 2008

IMAGINAIR REIZIGER

x
 



MIJN TROUWE GEZEL

LUSTRA

HEEFT ZICH EINDELIJK BEREID GEVONDEN

OP DE WWW. TE VERSCHIJNEN

ALS TROUWE ABBONNEES

KRIJGEN JULLIE

HET EERSTE INZICHT

KIEKJE

KIJKJE

KOEKJE

?

VR GR HAIJE

LUSTRA.jpgLUSTRA.jpg

_______________________________________________________________
01 02 2008 'diep duiken':

sommigen van u weten dat ik
suicidale depressies heb doorstaan

waarvan ik de lengte en diepte

aan niemand toewens



wat ik nu als bijlage opstuur

is doordacht maar toch maar een vlaag

van mijn bestaan

niet perse waar

maar nooit

ver

bezijden

de waarheid

of werkelijkheid


ik stuur het gewoon op
desnoods lees je het als een column
veel meer is het ook niet
of eigenlijk wel
want als je het echt
begrijpt en doorziet
bedaar je niet meer van het lachen

zijn we in nederland echt gek geworden?
diepe trut?
wv
_________________________________________________________________
                                      04 05 2008
                                   de v. is weg

03-05-08




ts, 

g de v.is gisteren overleden
na een maandenlange lijdensweg
van onbehandelbare hersen tumoren
zelf wisten we van elkaar hoe we over de dood dachten
g wilde het liefst zo na zn 60+ dood neervallen
net als zn vader met een hartaanval
het is anders gegaan
maar goed, hij was de laatste tijd niet meer
"bereikbaar" en ik heb een nisje
waarin ik hem gedenk
zelf ben ik net weer aan een erge aanval van psychotisch wangedrag
ontsnapt en nu weer op Open Opname van GGZ ASSEN
vertel ik later wel wat over
ik neem aan dat je nu ergens in Frankrijk vertoeft en tuft
lieve groeten van haije
_________________________________________


 



































































_______________________________________________________________________________________
AAN SCE 2009
[]
Voor wat betreft die donatie: ik erfde netto €xx.xxx van mijn beste vriend G de V, 
landbouwingeneur en topdiplomaat [in 1998 verbleef ik een maand bij hem in Tokyo,
 een unieke ervaring]. Gesloopt door een hersentumor in mei 2008. 
Wrang: ik kampte met suïcidale depressies en deze levenslustige, energieke man 
moest weg uit dit leven. Zijn geld heb ik geïnvesteerd in het opkrikken van mijn materiële bestaan
- eenvoudig; nieuwe pannenset, vrieskast, laptop en digitale spiegelreflex etc. 
Eindelijk kon ik me ook eens wat kleine donaties veroorloven. 
Hier en daar wat geven voor een ‘microkrediet’; vooral in wat we nog steeds de derde wereld noemen. Eindelijk bij een feest, verjaardag ook eens aan kunnen komen met een royaal cadeau……
[]


_______________________________________________________________________________________________________________



MIJNS GELIJKE... 2010


vind ik niet
ja, g de v.maar die is wijlen
zou mijn avontuur met croocske prachtig vinden
en zou me ook steunen in het verlies
van de zoveelste
'werkelijke onmogelijkheid'
de troost van het universum
kome over mij
tuurlijk zegt g
daar dan
zegt haije